Κυριακή, 17 Απριλίου 2011

Ανακατανομή κυψελών!



Θα ήθελα να μάθω ποιος είναι ο ορθός τρόπος ανακατανομής των κυψελών μέσα στο μελισσοκομείο! Παράδειγμα 1ο: Θέλω να μετακινήσω μια κυψέλη 15 μέτρα δεξιά από την αρχική της θέση! Κατα πόσο είναι εφικτό? Επηρεάζει το μελίσσι? Μήπως το σμήνος θα εγκαταλείψει την κυψέλη και θα πάει στην αρχική θέση? Ποια ώρα είναι η κατάλληλη? Βράδυ? Παράδειγμα 2ο : Χωρίζω παραφυάδες με την τεχνική της βεντάλιας , αφού τελείωση η όλη διαδικασία μπορώ να της τοποθετήσω σε νέα θέση εντός μελισσοκομείου αλλά όχι στο σημείο δημιουργίας?

Έψαξα σε μελισσοκομικά βιβλία αλλά δεν βρήκα κάτι σχετικό εκτός και αν δεν το πρόσεξα! Όποιος μπορεί να μου απαντήσει θα το εκτιμούσα βαθύτατα!

13 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κύριε Μαρκιανέ ευχαριστώ!Καλό Πάσχα κ καλή Ανάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αφου πρωτα σας ευχηθώ Καλο Πασχα,με σεβασμο και αγαπη στον φιλο Μαρκιανο θελω να μου επιτρεψει να πω αυτο που λεει η βιβλιογραφια.
    Μια κυψελη για να μην χασει τις συλεκτριες πρεπει να μετακινηθει 0,50 την ημερα,διαφορετικα 3 χιλιομετρα για 4-5 ημερες και να επιστρεψει στην νεα θεση.

    Αυτο που λεει ο αγαπητος Μαρκιανος μπορει να γινει αλλα θα χαθουν συλεκτριες,θα μου πεις και που θα πανε ? στο ιδιο μελισσοκομειο δεν θα πανε??? σωστο!!!

    Καλο Πασχα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κ.Ευάγγελε Καλό Πάσχα!Μπορείς σε παρακαλώ να μου πείς σε ποιό βιβλίο είναι αυτό ώστε αν το έχω να το διαβάσω {αν δεν το έχω θα το αγοράσω:)}?Δηλαδή το ποιό σωστό για να μην επιρεαστεί η δυναμικότητα του μελισσιού είναι η απομάκρυνση και η επιστροφή στις νέες θέσεις?Έτσι όμως δεν θα στρεσαριστεί το μελίσσι με τις συνεχώμενες μεταφορές? Επίσης λογικά έτσι δεν θα χαθούν πάλι συλέκτριες που δεν θα προλάβουν να επιστρέψουν το βράδυ στην κυψέλη?
    Υ.Γ. Συγνώμη για τις απανωτές ερωτήσεις αλλά ακόμα μαθαίνω και έχω αρκετές απορίες!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εγώ θα πω τις δικές μου παρατηρήσεις
    Η πρώτη έξοδος της μέλισσας από τη κυψέλη συνοδεύεται από μια εκπαιδευση που διαρκεί αρκετή ώρα.
    Ετσι όλα τα σημάδια αυτά μένουν χαραγμένα στη μνήμη της για όλη της τη ζωή.
    Σε μια μετακίνηση του μελισσοκομείου, η πρώτη έξοδος συνοδεύεται από καποιες λίγες παρατηρήσεις (σημάδια) καθόσον απομακρύνεται από τη κυψέλη.
    Μετά από 45 ημέρες που επέστρεψα τα μελίσσια στην ίδια περιοχή αλλά σε άλλη θέση παρατήρησα τα εξής: Αρκετές συλλέκτριες γύριζαν στη παλιά θεση και
    1ο αν δεν υπήρχε κυψέλη, κάθονταν στο χώμα και πέθαιναν
    και 2ο αν υπήρχε άλλη κυψέλη, τις έκοβαν στην είσοδο.
    Παραξενεύτηκα τόσο πολύ, μετά από 45 ημέρες, που σκέφθηκα ότι η πρώτη θέση που θα βγεί η μέλισσα δεν ξεχνιέται ποτέ!!!
    Ετσι θεωρώ τη μετακίνηση πάνω από 6 χλμ πιο ασφαλή και την επιστροφή τους στη νέα θέση σε δύο μήνες (γι αυτή την εποχή)
    Η βιβλιογραφία (Θρασυβούλου Πρακτική Μελισσοκομία σελ 59) λέει πάνω από 6 χλμ και επιστροφή σε χρόνο μεγαλύτερο από 1 εβδομάδα.
    Η Μετακινήσεις θα γίνουν βράδυ.
    Μαρκιανέ ενδιαφέρουσα η παρατήρηση με τα κλαδιά θα τη δοκιμάσω σε μια παραφυάδα.
    Καλο Πάσχα σε όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η μετακινείς το μελίσσι λίγους πόντους κάθε μέρα προς την πλευρά που θέλεις ή το παίρνεις και το πας 5-6 χιλιόμετρα και το ξαναφέρνεις μετά από μια βδομάδα. Το μελίσσι δε θα εγκαταλείψει την κυψέλη αλλά οι συλλέκτριες θα πάνε στην κοντινότερη κυψέλη και θα γίνουν δεκτές λόγω της αφθονίας της τροφής αυτή την εποχή.
    Για την βεντάλια , αν η μετακίνηση γίνει την ίδια μέρα μπορείς να τινάξεις μέσα σε κάθε παραφυάδα 2 πλαίσια με επιπλέον πληθυσμό από πλαίσια με ασφράγιστο γόνο. Οι παλιές μέλισσες θα γυρίσουν στην παλιά κυψέλη και οι νέες θα μείνουν στην παραφυάδα να φτιάξουν τον γόνο. Αν θέλεις να κάνεις μετακίνηση τις επόμενες μέρες ισχύει το ίδιο όπως για κάθε μελίσσι.
    Κάνε το εξής : Πάρε μια κυψέλη από την θέση της περίπου 1 μέτρο και παρακολούθα πόση ώρα θα κάνουν οι συλλέκτριες να την εντοπίσουν. Αν υπάρχει κοντινότερη κυψέλη θα κατευθυνθούν εκεί ακόμα και έχει άλλο χρώμα. Ακόμα και μια μικρή αλλαγη στην πρόσοψη της κυψέλης θα τις αποσυντόνιζε για λίγες ώρες. Οπως για παράδειγμα η προσθήκη της γυρεοπαγίδας.Καλή επιτυχία! ΚΑλό Πάσχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητέ Μαρκιανέ η παράθεση απόψεων κάποιων μελισσοκόμων ή επιστημόνων ως απόδειξη των λεγόμενών σου ,δεν αποτελούν και αδιάψευστο μάρτυρα της ορθότητας των όσων λες .
    Σε αντιπαράθεση θα μπορούσα να μεταφέρω στο σχόλιό μου εκατοντάδες μαρτυρίες , απόψεις , παρατηρήσεις , δημοσιεύσεις , ή κείμενα βιβλίων αλλά και γνώμες άλλων , οι οποίοι θα διέψευδαν την δική σου άποψη.
    Αν θες να δεις την ορθότητα της πρακτικής που όπως λες ακολουθείς ,θα πρέπει να κάνεις παρατηρήσεις με σημαδεμένες μέλισσες και μετά να ψάξεις να εντοπίσεις σε πια κυψέλη βρήκαν καταφύγιο οι χαμένες. Οσο για το χάρισμα του προσανατολισμού που έχουν οι μέλισσες θα πρέπει να ξέρεις πως στην φύση κανένας δεν θα μετακινούσε την "φωλια" ενός άγριου μελισσιού.
    Οσο για την ορθότητα των όσων λες κάνε το εξής πείραμα και πες μας τα αποτελέσματα.
    Πάρε από μια κυψέλη μια παραφυάδα με πληθυσμό 3 πλαίσια γεμάτα μέλισσες. Βάλε την παραφυάδα σε όποιο μέρος θέλεις του μελισσοκομείου σου με ότι σημάδι θέλεις. Την επόμενη μέρα έλεγξε τον πληθυσμό της παραφυάδας. Αν δεν έχει μείνει ο μισός θα σου βγάλω το καπέλο .
    Και κάτι ακόμα ... επειδή μελισσοκομία έμαθα από τα βιβλία και δικές μου παρατηρήσεις χωρίς κανένα δάσκαλο ,θα πρέπει να μάθεις να μην εμπιστεύεσαι κανένα επιστήμονα , ή ειδικό αν δεν τσεκάρεις μόνος σου τα αποτελέσματα των όσων διαβάζεις. Δυστυχώς εγώ για να το μάθω αυτό έχω πληρώσει αρκετά.
    ΚΑλο Πάσχα με υγεία σε όλους .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί "δυστυχώς" ! Δυστυχώς για μένα ή δυστυχώς για σένα; Δυστυχώς επειδή έμαθες μελισσοκομία στην Αυστραλία ή επειδή εγώ στην Ελλάδα. Και στο κάτω κάτω της γραφής χέστηκα για τους μελισσοκόμους της Αυστραλίας και της... Κίνας. Εδώ είναι Ελλάδα και μάλιστα Κεντρική Ελλάδα και τα 50 κιλά ανά κυψέλη θεωρούντε επιτυχία. Ας έρθουν οι Αυστραλοί να βγάλουν μέλι στην Ελλάδα με τις συνθήκες τις δικές μας και τότε τα λέμε.Οσο για τα βιβλία που λένε στραβομάρες , θα πρέπει σε αυτά των Ελλήνων να συμπεριλάβεις και του Prost και του clement . Οσο για τα πειράματα και σε φίλους και στις αναρτήσεις μου μιλώ μόνο σε ότι έχω δοκιμάσει εγώ . Αν δεν το έχω δοκιμάσει τότε το αναφέρω .Οσο για το αν κάνω ή όχι μελισσοκομία θα πρέπει να ξέρεις πως εδώ και 5 χρόνια η οικογένειά μου έχει το 90% των εισοδημάτων της από την μελισσοκομία. Είμαι επαγγελματίας μελισσοκόμος στην Ελλάδα με ότι αυτό σημαίνει. Καλό ή Κακό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. καλή Ανάσταση με υγεία και χαρά!!! ελπίζω η μελισσοκομία να κέρδισει κάτι από όλα αυτά . Εγώ δεν έχω να χάσω η να κερδίσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή